Şehirde Yeşil

Evet sonunda İstanbul’a geri dönüp buradaki işleri halletmeye başladım. Peki bugünlerde neler yapıyorum? Uzun zamandır bu yazı bitkiler üzerine daha çok şey öğrenerek geçirmek istiyordum ve bunun için çeşitli araştırmalar yapmıştım. Bunların sonunda ulaştığım, geçtiğimiz aylarda başvurduğum, Ankara-İstanbul otobüslerinin “işte şimdi İstanbul’a geldik” dedirten sembolü Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’nden aldığım olumlu cevap üzerine burada staja başladım. Daha henüz 2 gün oldu ama şimdiden şehrin kalabalığından, gürültüsünden (evet bahçe otoyolun tam ortasında ama içindeyken insan fazla ses duymuyor, üstelik kuş sesleri de cabası) uzakta ve açık havada zaman geçirmek beni rahatlattı. Hala NGBB’yi görmediyseniz gelin, beni de görün, gezin, ağaçları, çiçekleri öğrenin, yeşilde kaybolun. İnsan şehrin göbeğinde, o korkunç binaların, araba trafiğinin ortasında arılar için gezecek, kuşlar için ötecek, insanlar için doğayı keşfedecek bir mekan yaratılmış olmasını sevinçle karşılıyor (hatta benim kadar duygusalsanız gözyaşlarıyla). Şimdilik olan biten bu, herkesi Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’ne beklerim.

Bu yazı Doğa, Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

