Bir Yolculuk Başlangıcı Olarak TaTuTa

Bir yaz akşamı gitmeye hazırlandığım arkeolojik kazı iptal olunca hazır çantam da yapılmışken gazetede duyduğum bir oluşuma katılmaya karar verdim: TaTuTa.
Organik çiftliklerde gönüllü çalışmak!
Gönüllülük günümüzde en çok halı altına süpürdüğümüz kavramlardan birisi. Çıkar ilişkileri içerisinde kendimizden, zamanımızdan, emeğimizden vermeyi öyle unutmuşuz ki. Gönüllü bir iş yapana deli deniyor, garip garip bakılıyor. Oysa gönüllülük karşılığında insan olduğunuzu, yaşadığınızı, sevdiğinizi hissedebileceğiniz yegane işlerden.
Organik çiftlik kısmına gelince… ilk TaTuTa çiftliğime gitmeden organik tarım hakkında bir bilgim yoktu, bunu daha önce de yazdım blogda. Ama gördüğünüz gibi işler öyle bir noktaya geldi ki sonunda kariyer değişikliği yapıp hayatımı sürdürülebilir tarım ve gıdaya adamaya karar verdim. Bir çiftliğe gittim hayatım değişti diyebilirim!
Sonra yeniden gittim, yeniden gittim.
Her seferinde bambaşka deneyimler… doğduğuma, nefes aldığıma şükrettiren manzaralar, tarlalarda, bahçelerde hızla geçen saatler, kimi zaman geçmek bilmeyen uzun dakikalar, saniyeler, nasırlaşmış eller ama nasırlarından kurtulmuş yepyeni bir kalp, sinek ısırıklarıyla bezeli güneş yanığı bir ten, deli gibi korkulan böcekler, deli gibi sevilen inekler, süt sağmak, ekmek yapmak, domatesin teninde güneşe tapmak…
Zamanında kazı iptal olmasaydı belki şimdi burada olmayacaktım. Ama TaTuTa olmasaydı asıl o zaman bilemeyecektim yolumu, istediğimi. Herkesi bu deneyime davet ediyorum. Toprak yutmaya, biber toplamaya, köy evlerinde kalmaya, her şeyden öte yaşamı anlamaya ne dersiniz?

Bu yazı Agroekoloji, Hatıralar, Sürdürülebilir Tarım, Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Bir Yolculuk Başlangıcı Olarak TaTuTa

  1. ayfer dedi ki:

    Kalemine sağlik Selenciğim:))

Bir Cevap Yazın

