Yemek Yolculuğum Devam Ediyor

Yarın kuzey İtalya’da küçük bir çiftlikte gönüllü çalışmak için yola çıkıyorum! Grenoble’a geleli 8 gün oldu; Toulouse’daki yaz okulunu da hesaba katarsak Fransa’da sürdürülebilir gıda ve tarım konusunda çok bilgilendiğimi söyleyebilirim. Yaz okulunda yaptıklarımızı hala yazmadım ama aklımda.

Çarşamba günü Avrupa Organik Tarım Teknikleri Fuarı’na gittim. Türkiye’den Ekolojik Üreticiler Derneği ve Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği fuara katıldı. Fuar gıda fuarı olmadığı için çok fazla yeni yemek deneyemedim (ama öğlen verdikleri yemeklerin hepsi organikti ve çok lezzetliydi) ama fuarın işleyişini ve katılımcıları görmek bana yeni fikirler verdi. Özellikle katılımcısı ve gönüllüsü olduğum Ekolojik Üreticiler Derneği’nin gerçekleştirdiği tohum koruma ve takas konusundaki çalışmalar için benzer çalışmalarda bulunan tohum grupları ile konuştuk, dertleştik. Grubun temsilcisi kadın tohumla ilgili korumaya yönelik aktivitelerin Fransa’da da yasak olduğunu (tabi ki tohum şirketleri yüzünden) ama gene de denilenlere kulaklarını tıkayıp çiftçilerin tohuma sahip olma hakkını korumak için çalışmaya devam ettiklerini anlattı.

Aslında daha çok yazacak şey var ama şu anda zamanım yok, hazırlanmam gerekiyor. 10 gün kadar da küçük bir çiftlikte olacağım için internete girebilecek miyim bilmiyorum; sakin bir zamanda oturup, düşünüp yazmak, gördüklerimi sindirip yazmak istiyorum. O yüzden şimdiden affola. Daha önce TaTuTa çiftliklerinde çalıştım, kendi başıma Yunanistan’da bir çiftliğe de gittim ama Avrupa’da ilk kez WWOOF çiftliğine gidiyorum. Meyve sebze bahçesi, üzüm bağı ve arıları olan bir çiftlik olduğu yazıyor sitede. Umarım güzel bir deneyim olur. Yazabilirsem burada gelişmeleri okuyabilirsiniz.

Bu yazı Agroekoloji, Avrupa'dan Tarım Hikayeleri, Sürdürülebilir Tarım içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Yemek Yolculuğum Devam Ediyor

  1. Aşçı Fok dedi ki:

    Bol şans diliyorum, umarım bu deneyimin de diğerleri gibi doyurucu olur 🙂

  2. selencello dedi ki:

    Çok teşekkür ederim, sevgiler.

Bir Cevap Yazın

