Piemonte’de Küçük Bir İtalyan Çiftliği

Grenoble şehrinden 4 saatlik bir tren yolculuğu ile Torino’ya oradan Alba oradan da küçücük bir köy olan Castino’ya (bizim standartlarımızda kasaba sayılabilir çünkü bir sürü kilisesi, kat çıkan evleri ve büyük sokakları var ama bence en önemlisi merkezinde bulunan geri dönüşüm kutuları) geldim. Orada kalacağım çiftliğin sahibi beni karşıladı ve arabayla 5 dakika uzaklıktaki (uçurumların kenarından geçe geçe) çiftliğe geldik. Ama ne geliş!

Beni üç dünya tatlısı köpek karşılıyor ilk başta. Onlara merhaba dedikten sonra çiftlik hakkında öğrenmeye başlıyorum. Yazışmalarımızdan biliyorum ki çiftlikte karı koca 2 kişi yaşıyorlar. 10 senedir çiftçilik yapıyorlarmış. Hep o bildik hikaye, şehir hayatından sıkılıp doğaya göçme isteği, bir yerden gelen para, aranıp bulunan arazi ve sonunda huzur. Sene içinde çiftliğe bir sürü gönüllü gelip gidiyormuş benim gibi. Her yerden insan gelmiş, doğaya elini sürmüş, çiftliğe anısını bırakmış ve gitmiş. İlk izlenimlerim çok güzel. Çiftlikten görünen manzara muazzam. Kocaman bir tepedeyiz ve etrafımız üzüm bağları, fındık ağaçları ile çevrili. Küçük köyler, çiftlikler ve dar yollar yeşil manzarayı süslüyor. Sanat tarihinde bol bol incelediğim manzara resimleri önümde canlanmış gibi.

Çiftlik bir iki binadan oluşuyor, etrafında üzümler ve sebze bahçesi var. Binaların yarısı 250 yarısı 100 yıllık! İnanamıyorum bu kadar eski bir evde kaldığıma. O kadar apartman çocuğuyum işte ben, görmedim ki eski evler. Evin dışı restore edilmiş ama içerisi eskiden nasılsa hala öyle duruyor. O yüzden bazen sıkıntı yaşıyoruz, bazen hayret ediyoruz, alışık olmadığımız kadar eski eşyalar var!

Çiftlikte en çok üzüm yetiştiriliyor. Asti-Alba bölgelerinin ünlü üzümleri Dolcetto ve Moscato. Dolcetto kırmızı üzüme ve adını verdiği şaraba deniyor. Moscato ise beyaz olanlar. Ama ben böyle bir üzüm ve şarap görmedim. Moscato’nun inanılmaz bir tadı var. Şaraptan hiç anlamam ama ilk denediğimde deneyimli bir şarap uzmanı gibi meyve tadı alıyorum, meyve tadı alıyorum diye heyecanla bağırdım. Tatlı, şeker gibi bir şaraptı. Küçük bir sebze bahçesinde ise sadece eve yetecek kadar domates ve kabak yetiştiriliyor. Bahçeden elma ve armut da toplanıyor, onlar ise meyve suyu, marmelat olarak marketlerde yer buluyor çokça.

Benden başka Amerikalı bir kız var gönüllü olan. Bugün ise İsrailli bir çift geldi. Ülkelerimiz dünyada daha çok güç adına birbirine girerken biz dünyayı kurtarıyoruz kendimizce. İlaç, kimya ve hırs girmemiş topraklarda huzur ekip huzur biçiyoruz. Masamız geniş ve neşeli; 2 İtalyan, 1 Amerikalı, 1 Türk, 2 İsrailli oturup bahçeden az önce getirdiğimiz domatesleri, elmaları yiyoruz, İtalyanca yeni kelimeler öğrenip, ülkelerimizdeki yemekleri anlatıyoruz. Televizyon kimi zaman açık, ülkeler birbirine girmiş… Bizimse aklımız toprakta, yemekte ve doğada. Masada barış var, kalbimizde huzur.

Bu yazı Avrupa'dan Tarım Hikayeleri, Hatıralar, Sürdürülebilir Tarım içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Piemonte’de Küçük Bir İtalyan Çiftliği

  1. Aşçı Fok dedi ki:

    “Masada barış var, kalbimizde huzur.” Ne güzel, ne güzel söylüyorsun Selen… Çok genç olduğunuz için mi isminizle hitap ettim acaba! Bağışlayın lütfen.
    Sevgiyle…

  2. medicineWords dedi ki:

    hay agzina saglik!

  3. yaşın dedi ki:

    Selencim paylaşımların için teşekkürler canım.

  4. Ozer Tayiz dedi ki:

    Selencim walla hem çok keyif aldım yazdıklarını okumaktan, sayende biz de aynı abrışı huzuru (hatta şarabı) tatmış kadar olduk… Hem de çok kıskandım seni, Ankara’da bilgisayarımın başında otururken… İnşallah yakında ben de işlerimi bitirir, Güney Amerika’dan kendi gezi yazılarımı paylaşırım sizlerle… Sevgiler selamlar…

Bir Cevap Yazın

