Yola Selam Derslere Devam

Viyana’dan yola 21 Ağustos’ta çıkmıştım, şehre yeniden 21 Eylül’de geldim. Önce endişeleniyordum, biraz çekiniyordum açıkçası. Güvenlik vs. değildi beni geren, sadece nerelere gideceğimi, kimlerle karşılaşacağımı bilmiyordum, kafamda planlar yapmıştım ama hiçbiri kesin değildi. Üstelik uçağa binmeyecektim, otobüslerden otobüslere atlayacaktım, çantalarım ağırdı, param azdı. Ama en çok düşündüğüm günleri en iyi şekilde değerlendirip değerlendiremeyeceğimdi. Bazı fırsatlar bir kere çıkıyor insanın karşısına, eh vize de kolay alınmıyor, böyle bir yolculuk yapılacaksa her anı dolu dolu olmalıydı. Sonuçta oldu da!

İstanbul-Viyana otobüsle 24 saat
Viyana-Prag otobüsle 5 saat
Çek Cumhuriyeti’nin bir ucundan diğer ucuna 7 gün sürecek inanılmaz bir organik tarım şöleni
Prag-Paris otobusle 16 saat
Paris-Toulouse trenle 5 saat
Toulouse’da Fransa’nın önemli agroekoloji hocalarıyla ve onlarca öğrenciyle geçirilen 5 günlük nefis bir yaz okulu
Toulouse-Grenoble beni hiçbir ücret almadan arabasıyla getiren kız ile 5 saat
Grenoble’da sevgili Nesligül’ün yanında geçirilen peynir, şarap ve ekoloji sohbetleriyle dolu 7 gün
Grenoble-Valence trenle 1 saat
Valence’ta Avrupa ekolojik tarım teknikleri fuarında bilgilenme, desteklenme
Grenoble-Torino trenle 4 saat
Torino-Alba-Castino 2 saat
Castino’da küçük bir WWOOF çiftliğinde geçirilen huzur ve barış dolu on gün
Castino-Bra 1,5 saat
Bra’da hayatımın deneyimlerinden biri olan Peynir Festivali
Torino-Milano-Viyana trenle 15 saat

Neler gördüm neler!
Çek Cumhuriyeti’nde, organik tarımın Doğu Avrupa serüvenini, tarımın Sovyet dönemiyle nasıl parçalandığını, organik gıdanın da endüstriyel gıda gibi pakede teslim edildiğini,
Fransa’da, ülkemizde adı sanı bilinmeyen Agroekoloji uğruna Avrupa’da bir sürü insanın çalışıp didindiğini, türlü çeşitli çalışmalar, araştırmalar yaptığını, peynirle şarabın gerçekten nasıl arkadaş olduğunu, küçük şehirlerde hayatın sukunetini, büyük şehirlerde stresi,
İtalya’da fındık bahçelerini üzüm bağlarını, Moscato şarabını, dünyanın peynirini ve bir masanın barışa nasıl hizmet edebileceğini
ve yolda kendimi, ne istediğimi ve neyle devam etmem gerektiğini gördüm.

Her yol başka kapılara, onlar da başka yollara açılıyor. Kapıları genelde zorlamak zorunda kaldım ben, yollarsa pek bozuk pek rahatsızdı şimdiye kadar. Psikolojik, finansal, sosyal destek pek görmedim, yeni yeni ulaşabiliyorum insanlara. Neyse ki ailem ve bir iki dostum hep benimleydi. Ama gitmeye devam ediyorum, bekliyorum bir gün bulduklarım, keşfettiklerim ve öğrendiklerim konuşmaya başlayacak ve ne olması gerektiğini gösterecek. Hala yoldayım, hala öğreniyorum.

Bu yazı Agroekoloji, Hatıralar içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Yola Selam Derslere Devam

  1. Aşçı Fok dedi ki:

    Sevgili Selen, yolda olmanın ve öğrenmenin o eşsiz heyecanını öyle iyi yansıtıyorsun ki, bu bile çok şey! Ben bu yaşımda senin takipçin oldum ve senin ayaklarınla yürüyorum sanki… Eğer bir ağırlık hissediyorsan zaman zaman bil ki benimdir o :))
    Şaka bir yana, yüreğimle kucaklıyorum seni. Aile ve dostlar konusunda yerden göğe haklısın. Ailelerimiz iyi var, iyi ki onların desteğini alabiliyoruz bu o kadar yüce bir ayrıcalık ki günümüzde…

  2. yaşın dedi ki:

    Sevgili Selen doğru yolda olduğuna ve önüne çok güzel kapılar açılacağına yürekten inanıyor seni kalpten destekliyorum.Yolun açık,şans hep kapında,başarıların daim olsun.

    Sevgilerimle,

  3. selencello dedi ki:

    Sizlerin güzel dilekleri bana devam etme isteğini çokça veriyor, çok teşekkür ediyorum.

Bir Cevap Yazın

