Benden Haberler

Bu hafta koşturmacayla geçiyor, halletmem gereken bir sürü iş var. Alacağım derslere baktım dün, Master programım bana özel olduğu için istediğim ve uygun gördüğüm her tür dersi seçebiliyorum. Genelde organik tarım ile ilgili dersleri ekleyeceğim bu dönem, şimdiden çok heyecanlıyım. Şimdilik bulabildiklerim:
+Organik Meyvecilik
+Organik Sebze ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği
+Ekolojik Yöntemlerle Bitki Koruma
Bunlar dışında başka ilginç dersler de var:
+Agro-ormancılık (gene Türkiye’de önem verilmeyen konulardan biri, aslında bu konuda çok şey yazasım var ama sıra gelmedi hala)
+Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
+Beslenme (bu konuya ilgim gün geçtikçe artıyor)
+Dünya Şarapları (bence alabilirsem en eğlenceli ders bu olacak, şarap çok fazla seven biri değilim ama 10 gün önce Moscato’yu denedikten sonra fikrim değişti)
Bunlara ek olarak Organik Tarım semineri ve bir araştırma projesi eklemeyi düşünüyorum programa.

Anlayacağınız bu dönem hayli dolu. Ama dersler benim için çok önemli. Keşke Türkiye’deki ziraat fakulteleri de benzer dersler koysalar ama ne yazık ki hala konvansiyonel tarım anlayışıyla eğitim veriyor çoğu. Hala hangi zararlıya hani kimyasalın verileceğinden, verimin nasıl -başka değerler düşünülmeden- arttırılacağından bahsediliyor birçok yerde. Zaten politikalar da konvansiyonel tarımı destekliyor, herkes memnun. Bizim gibi gıdanın ne kadar önemli olduğunu anlamış olanlar dışında!

Organik tarım dersleri elbette var, hatta 2 yıllık program olarak da okutuluyor. Ama bu yüksek okullar ise genel kültür, ziraat kültürü/anlayışı, dil eğitimi gibi konularda eksik kalıyor. Kısacası sürdürülebilir ziraat okumak isteyenlere olanaklar maalesef çok kısıtlı. Herkes benim gibi yurtdışına çıkamayabilir, bu yüzden çok istiyorum bir gün Türkiye’de de benzer şekilde bütüncül bakış açısına, kültüre ve interdisipliner anlayışa uygun bir ziraat programı açılmasını. Her şeyin mühendislikte bitmediğini (ki önemini yadsımıyorum), ziraatin tarihten gelen bir bakış açısıyla ve doğayı temel alarak okutulması gerektiğini insanların anlamaya ihtiyacı var.

Bu konuda en başından beri burada yazıyorum ama ne yapılabilir bilmiyorum. O kadar çok kişiye yazdım ki, o kadar çok kişiye ulaşmaya çalıştım ki…ama ne cevap alabildim, ne bir yorum geldi. Negatif bile olsa bir geribildirim alsam memnun olacağım. Ama Türkiye’de ziraat eğitimi maalesef içine kapanmış ve dünyada olan biten gelişmelere -en azindan sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda- kapalı. Ne yapabilirim bilmiyorum. Değirmenlere karşı savaş mı veriyorum diyorum bazen. Ziraat mühendisi değil arkeologum ya, zaten 1-0 yenik başlıyorum savaşa; olansa sürdürülebilirlikten nasip almamış yeni nesil ziraat mezunlarına oluyor. Bilseler dünyada ziraat eğitimi bambaşka kapılar açıyor. Birileri duysa da el atsa konuya, elimden gelen desteği vereceğim.

Bu yazı Agroekoloji, Sürdürülebilir Tarım içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Benden Haberler

  1. kumpınarı dedi ki:

    Çok karamsar olmayın, biz altı yaşlı ve tarımla hiç alakası olmayanlar elimizden geldiğince doğal ve zehirsiz, kimyasalsız (hobi olarak ta olsa) yetiştiricilik yapıyoruz.

    Bu süreçte gördük ki, çok kötü uygulamalar çoğunlukta olsa da, memlekette iyi şeylerde oluyor ve giderek artıyor.

  2. selencello dedi ki:

    Bu güzel yorumunuz için çok teşekkürler!

Bir Cevap Yazın

