Bu Haftadan Kalanlar

Bu hafta organik sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği dersim dahilinde burada bulunan bir araştırma merkezine gittim. Ciddi bir bilimsel araştırma merkezi olmasına rağmen bahçesinde çocuklara sebze yetiştiriciliğini öğretmek için ayrılmış bir alan vardı ve burayı bize gururla gezdirdiler. Çocuklar için kayık şeklinde yükseltilmiş sebze yatakları yapmışlardı.

Merkezde her sene topluma tarımsal biyoçeşitliliği öğretmek adına sunumlar, buluşmalar da düzenleniyormuş. Hatta bazen tadım günleri bile organize edilmiş, insanlar gelip değişik sebzeler yemişler. Zaten anladığım kadarıyla buradaki çalışmaların çoğu da biyoçeşitliliğin korunması üzerine yapılıyordu. Yaklaşık on senedir yapılan bir projeye göre, her sene için bir sebze seçiliyormuş ve merkezde o sebzenin her cinsini yetiştirmeye çalışıyorlarmış. Bu sene için seçilenler işte burada:

Merkezin sera araştırma kısmında gördüğüm manzara ise çok garipti. Şu seralara bir türlü alışamadım…

Bahçeyi gezerken yenilebilir bir çiçek olan Tropaeolum hakkında da bilgi aldık. Türkçesi Latin Çiçeği diye adlandırılıyormuş. Nasıl yani dememize kalmadan bize bahçeyi gezdirmekte olan merkezin başkanı bulduğu bir çiçeği ağzına atıverdi! Biz de geri kalmadık tabi ve bu acı çiçeklerin tadına baktık! Salatalara konulabilirmiş. Biberli bir tadı var. Bilmediğim bir bitkiydi ama agaçlar.net sitesine bakınca bir sürü şey öğrendim, bitkiler hakkında en çok uğradığım internet sitelerinden birisi bu site.

Kısacası bu hafta gene çok eğlenceli ve bilgilendirici bir geziye daha katıldım. Böyle renkli araştırma merkezlerini gördükçe içim açılıyor. Biz bahçeyi gezerken merkezde okuyan öğrenciler çeşitli tarım makinelerine binmiş halde arkamızdaki patikadan güle oynaya geçiyorlardı (korna olsa eminim kornaya da basacaklardı), başkan da “ah işte öğrencilerimiz” diye onları işaret edip gülümsüyordu.
Bizim soğuk duvarlı araştırma merkezlerimizin böyle yerlerden bilim falan değil asıl eğlence konusunda öğrenecek çok şeyi var.

Reklamlar
Bu yazı Biyoçeşitlilik, Fotoğraf, Tarım içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bu Haftadan Kalanlar için 2 cevap

  1. Aşçı Fok dedi ki:

    Darısı bu yaşadığımız ülkedeki okulların, çocuklarımızın başına 🙂

  2. gözde karabulut dedi ki:

    Gittiğiniz bu merkezin adını ve nerede olduğunu öğrenebilir miyim? Mimarlık öğrencisiyim ve bu dönemki projemde kentsel tarım alanı ve gıda merkezi tasarlayacağım.Bu yüzden tarım ve kentsel tarımla ilgili bilgi topluyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s