Bitirirken 2

2011’i şimdi de konulara göre ayırsak…

Gülümsetenler
+Ağaçlar, çiçekler, kuşlar, kediler, köpekler, inekler, keçiler… Tabi ki gözlerimi, kulaklarımı, kalbimi kendisinden alamadığım doğa.
+Toprağa dokunmak
+Her yeni başlayan gün
+Hayaller ve hayaller
+Ellerin arasında çeşit çeşit tohum tutmak, tohumlara aşık olmak
+Cordoba’da bana çiçeklerin ne kadar harika varlıklar olduğunu yeniden keşfettiren her yeni çiçek
+Saatlerce nehre bakmak
+İstanbul’a varmak, Ankara’ya varmak ama her şeyden öte “köye” varmak
+Minicik ailemize renk katan, beni uzaktan da olsa hala yapan küçük Asyacık
+Diğer bir doğum: Hamide’nin Danimarka’da kurulması (bkz: Hamide)
+Karadan ulaşım ve daha az karbon salınımı: bitmek bilmeyen ülkeler/şehirlerarası otobüs ve tren yolculuklarının eninde sonunda bitmesi
+İspanya’da insanların coşkusunu ve aynı zamanda sukunetini, yaşamın yavaşlığını keşfetmek, yavaşlamak
+İstanbul’un göbeğindeki cenneti keşfetmek: Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi
+Sonunda kutu sütler hakkında doğru bilgilerin halka yayılması
+Tamamen doğal besinlerden oluşmuş yemeklerle beslenebilmek
+Etrafta hızla artan doğa bilinci ve doğa sevgisi
+Ve tabi blogun her geçen gün daha çok okuyucuya ulaşması, gelen yorumlar ve destek emailleri, hiç beklenmeyen, bilinmeyen kişilerden gelen yazılar, takdirler

Üzenler
+Ölümler, ayrılıklar, vedalar
+HESler
+Mantar gibi çoğalan alışveriş merkezleri ve insanların buraya gitmeyi artık hobi haline getirmiş olmaları
+İnsanların arabaya, uçağa ve petrole bağımlılığının her yerde özendirilmesi
+Sene sonu gelen son dakika golü GDO çıkartması
+Satışa çıkan çiftlikler, satılamayan doğal ürünler, borca batmış üreticiler
+İş güç derdinde arkadaşlarını, ailelerini, kendi hayatlarını her geçen gün biraz daha unutan dostlar
+Laklak için her daim hazır ama iş güç, burs, yardım isteyince ortadan kaybolan zoraki tanıdıklar
+Gıda hakkında gerçeklerin hala ve hala çok az kişi tarafından bilinmesi, algılanması
+Hala doğadan uzak bir yaşamın doğru yol olduğunu düşünen milyonlarca insan

Hiç Güldürmeyenler
+Çevreci tip
+Nükleer santral=evdeki tüp
+Çevre ve Şehircilik kelimelerinden bakanlık oluşturulması

Şok Edenler
+Doğa tutkunları arasında bile garip işler, kişisel çıkarımlar peşinde koşanlar, para tezgahı kuranlar, çekememezlikler, hırslar görmek, insanların birbirini geçmek, ezmek, aşağı çekmek için nasıl dört döndüğünü gözlemlemek

Can Sıkanlar
+O uygun işi hala bulamamış olmak, gelecek kaygısı
+Çiftlik hayallerinin önüne geçen olumsuzluklar, kaygılar…
+Moral bozan insanlar

Hoplatanlar, Zıplatanlar
+Çadırın içinden, yatağın yanından çıkan sevgili örümcekler
+Tıkırdayan akrepler
+Vızıldayan yaban arıları

“İşte Bu” Dedirtenler
+Kahveyi ekolojik sebeplerden dolayı bırakmak
+Eti azaltmak
+Sevmeyerek okuduğu, zorla mezun olduğu (genetik) bölümden sonra arkadaşın aşçı olmaya karar vermesi ve yeniden okumaya başlaması
+Hayalleri peşinde yola çıkan, saçma işlerinden ayrılan, doğaya kaçan tanıdıklar

Eğlendirenler
+Evde deodorant, dudak kremi vs. yapmak ve bunu blogda paylaşmak (bkz. Yoksa Siz Hala?)
+İtalya’nın minicik bir köyünde üzüm toplamak, fındık bahçeleri arasında köpek gezdirmek, arıcılıkla uğraşmak
+Tabi ki ineklere sarılmak, uzattığınız ellerinizi ineklerin yalaması
+Çıplak ayak ve çim, daima
+Sonbaharda pazarlarda kasa kasa, tupturuncu kabaklar görmek
+Organik maruldan mutfak tezgahına düşen minik yeşil tırtılı izlemek, beslemek

Coşturanlar
+Moscato şarabı
+Çanakkale’den İstanbul’a gelirken otobüs camından gördüğüm doğan güneş -nefesimi kestin
+Ay tutulması

Şükrettirenler
+Doğa’m
+Eşim ve ailem
+Dostlarım
+Ve tabi beni takip eden sevgili okuyucular, sizler!

Bu yazı Hatıralar, Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Bitirirken 2

  1. Asli OLSEN dedi ki:

    Superrrrsinnnn Selen. Senin yazilarini okudukca gerceklestiremedigim hayallerimin kara bulutlari aralaniyor ve gunes giriyor icimee. Sagooollll, mutlu ol, saglikla kalll. 2012 umutlarin ve hayallerin gercek olsunn. Sevgiyle.

  2. selencello dedi ki:

    Merhaba! Çok çok çok teşekkürler bu dilekler için. Bundan üç beş sene önce hayallerin gerçekleşmesini geçtim hayalleri bile olmayan biriydim, ne zaman doğaya inandım ve o yola girdim bir şeyler doğru gitmeye başladı. Umarım herkes için aynı şey olur, hayaller hep gerçekleşir. iyi yıllar diliyorum!
    Sevgiler

  3. nuray dedeoğlu dedi ki:

    ben şu anda şaşkına döndüm… Az önce diğer bloguna yorum eklemiştim. Bu sayfayı açınca tam yazacaktım ki, üstte aslı olsen in yorumuna gözüm çarptı, ya da o benim gözüme çarptı 😉 Allah Allah dedim buraya mı yazmıştım az önce??? İfadeler çok benzer ama yazarı farklı. Gerçekten çok çarpıcı! Madem bizim gibilerin yarım kalan projelerini hayallerini gerçekleştiriyorsun, sana keşke bir şekilde destek olabilsek… Konaklama konusunda ihtiyacın olduğunda benimle irtibata geçebilirsin, paris, bordeaux, grenoble, berlin de arkadaşlarım yardımcı olabilirler gerektiğinde.
    Mutlu yıllar diliyorum. Sevgiler ve yolun açık olsun 🙂

    • selencello dedi ki:

      Şimdi ben de ona bakıyordum, şaşırdım 🙂 gördüklerimi öğrendiklerimi paylaşmak inanın bana da çok mutluluk veriyor
      Desteğiniz için çok ama çok teşekkürler, zaten yakın zamanda Türkiye’ye dönüyorum okul bittiği için, umarım görüşme, tanışma fırsatımız olur
      Sevgiler

  4. Aşçı Fok dedi ki:

    İşte böyle bir yıllık blanço her insan için yararlı olacaktır. Yine örnek oldun Selen 🙂

  5. Gülay Akin dedi ki:

    çook çok diledigim; birsey seni okudugumda, sana km lerce alani olan bir çiftlik almak bir kenarinda kendime bir çadir krup, keçilerle ,eseklerle, kedilerle, bostanlarla ugrasirkan sana bildiklerimle yardim etmek selen.
    hayallerinin gercek olmasina katkida bulunmak isterim, 2012 daha iyi olur hepimiz icin insallah.COOOK opuyorum.

Bir Cevap Yazın

