Beklentiler ve Hedefler

Geçen gün de dedim, beklentilerimiz genelde hayatın getirdikleriyle pek çakışmıyor. Ama beklemek ve hayal etmek güzel. Gene de sene size bir hedef çıkartıyor ve en sonunda bir bakıyorsunuz ki o çıkan şey aslında sizin için en doğrusuymuş.

2011 yılının başında beklentilerimde daha çok toprakta çalışmak, bir şeyler yetiştirebilmeyi öğrenmek, şu eğitim süresince daha çok pratik yapmak başta yer alıyordu ama senenin getirdikleri öyle olmadı; kitaba ve bilgisayara bağlı kaldım, bir takım durumlardan dolayı bahçeye, toprağa fazla çıkamadım. Ama şimdi bir bakıyorum ki bu senenin hedefi insanlara ulaşmak olmuş. Gerçekten de blog ve başka mecralarda birçok kişiye ulaştım, düşüncelerimi ilettim ve inanıyorum ki doğa sevgimi paylaşabildim. Eğer bir kişinin bile bakışına etki edebildiysem, bir kişiyle bile coşkumu paylaşabildiysem, bir kişiye bile hayal kurdurabildiysem ne mutlu bana.

Bu sene bu sebepten dolayı beklenti ve hedef koymaya çok yüz vermiyorum ama gene de liste yapmaktan da vazgeçemiyorum. En baş dileğim doğanın huzurunda tüm dünyanın, tüm insanlığın uyanışa geçmesi ve gözlerini açması elbette… ve bütün canlıların uyumu, bağlılığı. Biliyorum ki bu yolda ilerliyoruz.

Bir de kişisel dileklerim var tabi:

-Artık hayırlısıyla şu okullara veda edip toprakla uğraşacağım bir hayata adım atmak (çünkü artık yerleşmek istiyorum).
-Ege mi Karadeniz mi diye sorduran kısıtlayıcı sorunsaldan kurtulup bir yerlere kapak atmak (çünkü gerçekten yerleşesim var).
-Bir şekilde hayatı sürdürebilmek için iş güç bulmak, belki yaratmak, şu gelecek kaygısını azaltmak (çünkü artık suyu çıktı bu durumun).
-Bir buçuk senedir buradan ve emaillerden benimle iletişimde olmuş insanlarla tanışmak, sohbet etmek… yeni dostlar ve yeni sofralar…(çünkü sizleri çok seviyorum).
-Daha çok çiçek, daha çok ağaç, daha çok hayvan… (çünkü onları da çok seviyorum).
-Daha çok insana ulaşmak, daha çok yazmak (çünkü paylaşacak çok sey var).
-Daha ekolojik bir hayat, yeni fikirler, yeni deneyimler (çünkü dünyaya yük olmadan yaşamak kendimize verebileceğimiz en yararlı hediye).

Bu yazı Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

