Uğur Böcekleri

Sınavlar yaklaşıyor ya ben de kendimi derse verdim. Sanırım artık uzayan, sünen, lastiğe dönen eğitim hayatımın son sınavları bunlar, inanılmaz bir duygu.

Ekolojik bitki koruma yöntemleri dersinden daha önce de bahsetmiştim. Bugün konum uğur böcekleri. Bu şirin yaratıklar aslında acıktıkları zaman hiç de şirin olmayıp, yaprak bitlerine doğru “seni yiyeceğimmm” diyerek gidiyorlar ve bahçelerde, tarlalarda sıkıntı olan yaprak bitlerinin azalmasında bizlere büyük yardımda bulunuyorlar. Elimdeki bilgiye göre Coccinella septempunctata (yani 7 benekli uğur böceği) günde 50 ila 100 yaprak bitini yiyebiliyormuş. Bu da sizin bitkilerinizden bir o kadar yaprak bitinin azalması demek. Doğanın dengesi işte böyle işliyor, herkes bir şekilde beslenecek yolu buluyor, kimi daha şanslı kimi değil…

Böceklerle aram hiçbir zaman iyi olmadı ama bu ders bana gene de büyük adımlar attırdı (ilk kez larva elledim mesela). Sizlerin de bu konuda dertli olabileceğinizi düşünüp, yavaş yavaş sizi de bu konuya alıştırmak istiyorum. Aslında onlar da bizden korkuyor ama işte genetik, psikolojik vs. türlü sebepten bir şekilde şu böceklere ısınamıyoruz. Bu sene bu konuda daha da yol alasım var, beraber yapalım şu işi.

Bu yazı Doğa, Sürdürülebilir Tarım içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Uğur Böcekleri

  1. deniz dedi ki:

    Bu konuyu http://www.ecofilms.com.au/2012/01/05/aquaponics-and-beneficial-insect-control/ ‘da yeni işlediler. Aquaponic’le bağlantılı anlatsalar da böceklerin görevi her yerde aynı.

    Unutmadan… bir vesileyle buluştuğumuzda senden Cordoba sokaklarındaki turunçları dinleyesim var 🙂

    Sevgiler

  2. selencello dedi ki:

    Aa ne guzel bir site, senden ne cok sey ogreniyoruz sagol!!! Geliyorum geliyorum az kaldi, asil benim permablitz hakkinda soracaklarim var. Istanbul’da olacagimiz kesin gibi bir sure daha, bakalim ne gibi seyler yapabiliyoruz sehirde bir gorelim. Elimde olsa bahceli ev tutup her gun sizleri cagirasim var ama o apartman deryasinda uygun fiyata bahceli ev bulmak bayagi zor bir is sanirim. Olsa tadindan yenmez her haftasonu eker dururuz 🙂

  3. Berceste dedi ki:

    Her haftasonu ekersen o bahce ne olur bilmem Selen 😛

    Video coook guzel. Pupa halini bilmiyordum mesela ve garibanlari oldurebilirdim :(( Ne vahsiyiz insanoglu olarak!

    Ha bu arada bizim evin bir Ugur Bocugu var. Onu elleyebilir, sevebilir, opebilirsin. Biraz cadidir ama idare eder 🙂 Deniz bilir onu 🙂

Bir Cevap Yazın

