Yeni Planlar, Yeni Hayatlar

Evet dönüş çanları çalıyor, bir yandan hala ders ve sınav ile uğraşıyorum, bir yandan buranın gezilecek yerlerini bitirmeye çalışıyorum, bir yandan şöyle bir durup içime temiz hava çekiyorum, kahve kokulu, sisli, gri Viyana havası. Kahve demişken 5 ay oldu kahve içmeyeli; dünyanın kahve şehirlerinden birine gelip kahve içmemek büyük başarı sanırım! Olsun o da eksik oluversin.

Bu master bana kabuğumdan çıkma, kendimi tanıma, isteklerimi ve yapabileceklerimi tartma olanağı verdi. Öyle çok fazla tarım bilgisi almadım, pratik yapamadım, beklentilerimin bazıları karşılanmadı ama zaten buralara kadar geliş sebebim akademik, teorik, pratik değil psikolojikti. Ne arıyorum onu araştırmaktı. Bana sıkıntı vermiş bazı olaylardan, durumlardan uzakta olmak ve düşünmekti. Şimdi ise plan zamanı. Daha doğada bir yaşam kurmaya bir sürü adım var, olanaklar kısıtlı, yapılabilecekler çok fazla değil ama olsun bebek adımları ile de olsa bir şeyler gidiyor. Şimdilik öncelik bir yere kapak atmak, bir ev yüzü görmek, kök salmasam bile yerimi yurdumu bir süreliğine olsa bellemek. Gene dönüyorum mahalleme, şehrime, İstanbul’a. Beni kendi mahallem paklar; dinlenmek, oturmak, kasılmış omuzları, yorulmuş beyin damarlarını rahatlatmak, dostlarla muhabbet tazelemek, yokken ne var ne yok sormak, ne olmuş bitmiş öğrenmek, o özlenen yemekleri yemek, akademik değil güzel mi güzel romanlar okumak zamanı. Ve plan yapmak! Artık neler yapılabilir, gelecekte nasıl bir yol çizeriz onu düşünmem gerekiyor. Çok da yormadan zihni, akışa inanarak, hayal kurma ve hayallerin gerçekleşmesi için yollar arama zamanı. Bir de iş bulsam tadından yenmeyecek!

Bu yazı Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to Yeni Planlar, Yeni Hayatlar

  1. Aşçı Fok dedi ki:

    Selen’ciğim ne güzel düşler kuruyorsun… Gerçekleştirip çook ötesine geçeceğinden hiç kuşkum yok. Kök salmama konusunda yazdıklarını okurken bıyık altından gülümsedim. Kendini bilmek bu işte. :))
    Ben ne zaman kök salmaya niyetlendiysem apar topar uzaklaştım o yerden o konumdan 🙂

    Yuvaya dönmenin tatlı tembelliğine de ihtiyaç duyarız bazen! Dönülecek bir yuvamız varsa!!! Evet, eğer dönülecek bir yuvamız ailemiz varsa, arada bir dönüp rehabilite olmak iyi geliyor insana… Ailenin önemi de yol yarılandıktan sonra sanki biraz daha öne çıkıyor. İlk gençlikte aileden uzaklaşmak özgürlüktür ya, yaş ilerledikçe aile orada bir yerde bizi bekler ya, bu ne güzel bir lükstür…
    Neyse, şimdi senin için yuvaya dönüyor olmanın sevinciyle mutlu olma zamanı. Seveceğin bir iş bulacağından da kuşkum yok. Bol şanslar…

  2. mehtap dedi ki:

    tesadüfen rastladım bloğunuza, çok beğendim. uzun uzun zaman ayırıp kurcalayacak çok şey bulacağım gibi görünüyor. tebrikler 🙂

  3. Nihal dedi ki:

    dört gözle bekliyorum dönüşünü, yüzyüze oturup konuşacak çok şey var sanki.. dönünce mutlaka Yalova’ya bekliyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

