İlk İzlenimler

Türkiye’ye döndüm ve çılgınlığa düşüverdim. Yazacak çok şey var ama hemen ilk dikkatimi çeken şeyden bahsetmek istiyorum. Malum Türkiye’nin her yerinde deli gibi kar yağdı ve hayat durma noktasına geldi. Televizyonda bol bol şöyle haberlere rastladım: kar pazarları da vurdu, fiyatlar uçtu! Ekranda ne görüyoruz: domates, biber, patlıcan. Domatesler buzlar altında sırıtıyor, biberler el yakıyor. MUŞ.

“Pardon ama napıyorsunuz siz?” demek istiyorum televizyondaki muhabirlere, haber editörlerine. Şöyle bir sarsmak lazım insanları sanki. Domatesin buzda, biberin karda işi ne? Lahananın fiyatından, kerevizin sağlamlığından haber versenize siz demek istiyorum. Kışın domates yetiştirmeye kalkarsan herhalde pahalı olur, el insaf bu nasıl habercilik demek istiyorum. “Alo?” demek istiyorum. “Yok artık” demek istiyorum. Neymiş kar yağmış domates fiyatları uçmuş. Oldu canım. Saç baş yolmamak elde değil.

O kadar çok şey demek istiyorum ki ama elimden sadece şuraya yazmak geliyor.

Bu yazı Sürdürülebilir Tarım, Yemek/Gıda içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to İlk İzlenimler

  1. yaşın dedi ki:

    Selen’cim öncelikle hoşgeldin,görüşme fırsatımız olmasını umarım,verdiğin örnekler tabiki manasız ama kış sebzeleri için de benzer durum var maalesef.Kendin pazara çıkarsan kış sebzelerinin de durumunun feci olduğunu göreceksin.Hem fiyat hem de kalite açısından.Yarın ben Şişli’ye yolumu düşürmeye çalışacağım,organiklerin durumunu da görmek istiyorum.Sevgilerimle,

  2. selencello dedi ki:

    Doğru haklısınız, gıda fiyatları zaten insanların elinde değil, sistem sayesinde belirleniyor ve gün geçtikçe de gerçek gıdalar insanların ulaşamayacağı fiyatlara çıkıyor. Sonrası malum, paketlenmiş, besin değeri olmayan, tatlandırıcılı, koruyuculu, ucuz yiyeceklere hücum!

  3. Aşçı Fok dedi ki:

    Selen hoşgeldin! Dur bakalım daha neler neler batacak gözüne, daha nasıl hop oturup hop kalkacaksın! Sakin ol hele, 🙂 kereviz pırasa şöyle dursun, temel gıda patates, soğandan bile söz etmiyorlar Selen’ciğim ne yaparsın? İlle de domates, salatalık, patlıcan, biber, utanmasalar çilek, ananas filan da diyecekler! Kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur gibi kış yiyeceklerinin adı bile anılmıyor.
    Üzülme, sen elinden geleni yapıyorsun 🙂

  4. ayşegül tabanoğlu dedi ki:

    Artık habercilerde işini biliyor.Araştırmadan denemeden neden sonuç ilişkisi kuramadan her konuşulanla yatıp kalkarsak olacağı o. Habercilerin biz koyunlara çalacağı kaval sesi çok. 🙂

  5. Gursel dedi ki:

    Oncelikle hosgeldiniz .Bir de pazarda roportaj yapilan kadinlar var “Domates ,taze fasulye yiyemiyoruz cok pahali ” diye . Bu ustelik yeni degil her sene bu mevsim pazarlarin klasiklesmis konusu, ayni sorular ayni yanitlar…Ben sacimi basimi yolmamak icin bu gibilere ne yemelerini icimden haykirarak rahatliyorum.Aksam haberlerinde en yuksek fiyat artisinin salatalikta oldugunu duydum.,Haberi internetten soyle buldum .
    “Salatalık zam şampiyonu
    TÜRKİYE İstatistik Kurumunun(TÜİK) verilerine göre, ocak ayında en yüksek fiyat artışı TÜFEde yüzde 34.58 ile salatalıkta tespit edildi.”

  6. kumpınarı dedi ki:

    Türkiye’de haber izlemek… memlekete hoş geldiniz 🙂
    Böyle değildi, yalnızca haber yapan kanallarda bile, asap bozan, bozuk Türkçe, bangır bangır bağıran, konuyu aktüel yönüyle tekrar, tekrar eden garip bir şeyler…
    Esas, nezaket, bilim ve bilgiye ara vermişiz, dilerim ara kısa olur.

    Hala şansımız var ki, pazarlarımız var, köye gittiğimizde sektirmeden her pazartesi kasaba pazarına gidiyoruz, tarhana, pekmezler, kurutulmuş sebzeler, bakliyat hala önemli, yukarıda yazıldığı gibi domates, salatalık, biber yavaş yavaşta olsa kış yiyeceği olmaya başlıyor oralarda da.

Bir Cevap Yazın

