Bahardan Kalanlar

Merhaba
Bloga cok uzun zamandir yazmiyorum. Hicbir seyle ugrasacak zaman olmadı acikcasi gectigimiz aylarda. O kadar cok is aldim ki ustume bir ara gorseniz sanki disarida calistigimi dusunurdunuz. Oncelikle evden calisiyordum, online olarak bazi egitimler takip ediyordum ve tabi ki Efe ile ilgileniyordum. Bu kadar karisikligin ortasinda cok da guzel bir proje ile de ilgilenme firsati buldum, iste simdi bunun hakkinda yazacagim size gec de olsa.

Ocak ayi gibi Uskudar Cumhuriyet Kiz Teknik ve Meslek Lisesi ogretmenlerinden Havva Hanim’dan bir email almistim. Burada kendisi bir Tübitak projesi kapsaminda okul bahçesi yapılmasını istiyordu. Ben de kabul ettim ve hizla ufak bir program hazirladim. Havalar duzelene kadar sinifta surdurulebilirlik ve gida sistemleri uzerine ogrencilerle sohbet edecektik ve baharin gelmesi ile de bahçeye inip ekim dikim yapacaktık.

İlk haftalarda birçok öğrenci zorunlu bir şekilde sunuma gelmek durumunda buldu kendini ama ilerleyen haftalarda gerçekten katılmak isteyenlerin kaldığı ufak bir gruba dönüştük ki ben bu durumu daha çok tercih ediyorum açıkçası. Bir tek öğrenci bile ekolojik farkındalık konusunda bilgilense mutlu oluyorum, bu durumu onlarca öğrenciye hatırlamayacakları sunumlar yapmaya tercih ediyorum.

Dediğim gibi öncelikle 4 hafta süren bir sunum ve sohbet dönemi geçirdik, bu süreç içerisinde öğrenciler ve öğretmenleri evlerinde tohum ekip onların fideye dönüşmesini gözlemlediler. Zamanı geldiğinde ise bahçeye çıkıp bu fideleri diktik. Öğrencilerin çoğu ailelerinin köyle bağı olmasına rağmen daha önce böyle çalışmalar yapmamıştı ve onlara bu çalışmalar çok değişik geldi. Ayarladığımız küçük alanları adeta benimsediler ve birbirleriyle dikim yapmak için yarıştılar. Fazla zamanımız olmadığı için malç gibi uygulamalar yapamadık ama ilk sefer için bu kadar çalışma yapmış olmamız bile beni memnun etti. En sonunda projemiz Tübitak’a da sunuldu.

Bir iki hafta sonra okulu ziyarete gittiğimde ise fidelerin büyüdüğünü ve öğrencilerin heyecanının arttığını gördüm. Tabi bu sırada yabani otlar da alanı kaplamıştı ve son dersi öğrencielere onların ne olduğunu ve nasıl onları temizleyeceğimizi göstererek bitirdim. Ayrıca Efe de bol bol koşturma imkanı buldu!

sunumfoto

bahcecalismafoto

bahcecalismafoto2

20140521_121747

20140521_120934

Bu yazı Agroekoloji, Doğa, Sürdürülebilir Yaşam içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Yanıt Bırakın

